2014. augusztus 3., vasárnap

Work in progress 3.

Jó estét Mindenkinek!

Végre elkészültem a domborzattal. Ez a fülledt meleg idő nem igazán kedvez az egy helyben ülésnek... a lábaim már mint egy elefánté... na, nem vészesen. :)

A következő lépés a bőr felület felragasztása volt:

A bőrt egyszerű faenyvvel ragasztottam rá a papírmasé felületre, ügyelve arra, hogy jól rányomkodjam a domborzatra.
Ezután következett a festés:

A festéket szivaccsal vittem fel. A világos zölddel kezdtem, majd sorra jöttek a sötétebb színek.


 

Ilyen lett az első zöld réteg. A valóságban élénkebb, mint a képen.


Itt már fenn van a sötétebb zöld is.

Okkerral tarkítva.

Végül még barnákat is kentem a hegycsúcsokra.

A térképet átlátszó pauszra nyomtattam, mert így jobban lehet viszonyítani az alatta lévő domborzatot a térképhez. Ez megkönnyítette a vizek felrajzolását.
 
Először végighúztam ceruzával a folyókat, majd a hátulján a kidomborodó vonalakat besatíroztam jó puha (3B) grafitceruzával, majd visszahajtva még egyszer végigmentem rajtuk. Így a grafit lenyomatot hagyott a bőrön.

Itt az összes folyó és tó (a teljesség igénye nélkül) grafittal megrajzolva.

Utolsó ecsetvonások.

És íme a végeredmény, csak élőben élénkebb színekben pompázik.
 

Végül, próbaként behelyeztem majdani helyére. Persze, a kereten még van némi alakítani való, vagyis nem így fog kinézni a végeredmény. De erről majd a következő beszámolóban.
Mára ennyi fért bele, nyugodalmas jó éjszakát mindenkinek!

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó!!! Milyen bőrt használtál, hogy ennyire finoman átjött az aládolgozott papír? Azt hiszem boldog lesz, aki kapja :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyes vagy! Nekem a festés tetszik legjobban. Puszi

    VálaszTörlés